......Forum przeniesione na adres www.mercedesfan.eu
K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje:
- mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;
- dostarczał paliwo; elektryczna pompa paliwa przekazuje paliwo do rozdzielacza, który przesyła odpowiednią jego ilość do wtryskiwaczy;
- przygotował mieszankę; ilość zassanego przez silnik powietrza w zależności od położenia przepustnicy stanowi główny element procesu
dostarczania paliwa; ilość powietrza jest mierzona przez przepływomierz, który oddziałuje na rozdzielacz; przepływomierz powietrza i rozdzielacz pełnią funkcję regulatora mieszanki.
No i właśnie samochód nam "kichnol"szczególnie jak jest zasilany LPG lub nie chce odpalić a zanim wyłączyliśmy silnik cos w jego pracy nam nie pasowało gasnął szarpał itp.
Najprawdopodobniej spadł przewód gumowy sterujący otwarciem i zamknięciem dopływu paliwa do układu wtryskowego,znajduje się on u dołu urządzenia wtryskowego trzeba włożyć rękę pod urządzenie wtryskowy i wsunąć przewód na króciec znajdujący sie w dolnej części urządzenia wtryskowego,dolną częścią urządzenia wtryskowego jest również guma,która jak i te przewody może z biegiem lat zostać uszkodzona,najlepszym sposobem jest ocenienie wzrokowe stany przewodów(gdy są już zużyte i nie spełniają swoich właściwości są sztywne jak plastik i wtedy szczelność ich połączeń jest za słaba,albo są już pęknięte).
Sprawdzenie stanu gumy pod urządzeniem wtryskowym możemy wykonać za pomocą lusterka.
Zanim zaholujesz swój samochód do serwisu BOSCHA,sprawdź przewody gumowe,a być może cały koszt naprawy zamknie się w kilkudziesięciu złotych i usuniesz usterkę sam
Offline