......Forum przeniesione na adres www.mercedesfan.eu
Witam. Nie działają mi światła cofania. Żarówki sprawdziłem i są ok. Miał ktoś podobny problem? Od czego zacząć? Przypominam że mam avtomata.'
Pozdrawiam
Offline
Moderator
Marcin, pierwsze to zacznij od sprawdzenia czujnika cofania z boku ASB. Jeśli faktycznie jesteś po wymianie całej ASB to może być źle włożony albo po prostu gdzieś nie zwierać.
Nawet jakby sam revers light switch był do wymiany to nowy firmy EPS nie powinien być specjalnie drogi.
Bo jeśli zakładając, że bezpiecznik itp. sprawdzałeś to raczej tylko to pozostaje.
Offline
Moderator
Zgadza sie. Bezpiecznik jednak odpada. Bo gdyby sie przepalił ten bezpiecznik odpowiedzialny m.in. za światła cofania to poza tym straciłbyś światła hamowania, lampki kontrolne, wskaźniki no i sam elektrozawór od kick-downa by nie działał.
Dlatego wjedź na kanał, wymontuj, sprawdź/przeczyść czujnik i dopiero sie wszystko okaże.
Offline
Moderator
Z tego co dziś sprawdzałem to w większości MB z tych lat wyłącznik świateł cofania był taki sam.
I to zarówno w Manualu jak i w ASB.
Czujnik ten wygląda następująco:
Same zamnienniki są raczej dosyć tanie. Przykładowo wyłącznik EPS'a w zależności od miejsca zakupu nie powinien być droższy jak 28zł.
Numery katalogowe:
-EPS: 1.860.077
-Vemo: V30-73-0084
-QH: XRLS85
-Vernet: 5543
-MB: 201 545 00 14
Offline
Rysunek przedstawia czujnik ze skrzyni manualnej. w automacie jest to zespolone w jednym przełączniku z boku ASB, trzeba wyjąć cięgno, zdjąć dźwigienkę, odkręcić srubki na klucz 10 i masz. Wchodzi do tego szeroka wtyczka i odpowiada on też za to, że na D czy R np nie zapalisz auta. Najlepiej poszukać uzywki albo pobawic się w czyszczenie.
Offline
Moderator
D.J. właśnie sam już nie wiem. Sprawdzam po wszystkich katalogach i właśnie taki wszędzie podają.
Zresztą przykładowo modele takie jak W126 SEC 380, czy W124 E500/500E (w których nigdy nie było manualnych skrzyni) mają podane właśnie takie wyłączniki. W W124 kilka modeli miało opcjonalnie inny czujnik ale z tego co patrze to jedynie jakieś 220CE, albo z motorem 2.8.
Poza tym zaczyna mi to nie pasować o tyle, że w Manualnych skrzyniach przy samym lewarku jest jeszcze jeden wyłącznik. Nieraz lubi sie zapadka wyrobić i trzeba podtrzymywać lewarek żeby sie światła świeciły (tak mam akurat u siebie). No zgłupiałem już...
-czy Tobie D.J. przypadkiem nie o ten czujnik chodziło? To jest właśnie ten alternatywny dla kilku wersji W124 (220, 280) i dla nowszych modeli (CW202). Jego numer. EPC: 1.860.165, a oryginału to już 202 545 01 14
Wogóle kojarzy ktoś jak jest zastąpiony w ASB ten wyłącznik co w manualu jest przy lewarku?
Offline
W manualu faktycznie sa dwa rodzaje czujników ale zawsze przy lewarku jesli chodzi o 124 czy E klase 124. W automacie zawsze przy skrzyni tak jak pisałem. Co do katalogów to do końca im nie wierz, bo nie takie błędy mają
Jak masz mozliwośc wjechac na kanał to zdejmij wtyczke przy skrzyni i masz tam 4 kable. Tych grubszych nie ruszaj! Te cieńsze zmostkuj i włącz zapłon. Jak wsteczny zaświeci to wiesz co robic. Jak nie to pisz i myslimy dalej. Choć przypuszczam, że oświeci.
Ostatnio edytowany przez D.J. (2008-12-04 22:11:23)
Offline
Moderator
Ale oprócz tych dwóch czujników w W124 nie było żadnych innych. Katalogom wierze bo w pracy zaglądałem do wszystkich jakie tylko mam dostępne! No tak to właśnie D.J. wygląda i po tym co napisałeś intryguje mnie to bardziej
W ASB ten czujnik jest przy końcu bodajże z lewej strony. To wiem bo z tym miałem doczynienia. Ale w manualu mówisz że jest tylko przy lewarku? Bo u siebie w 190 mam tak, że światła cofania świecą tylko jak docisne lewarek.
Offline
Ja też korzystam często z katalogów i ostatnio dla przykładu zamiast poduszki silnika był amortyzator przód w zamienniku wyszedł. Co do manuala to zdejmij sobie mieszek na lewarek i tam widać czujnik. Zależy jaki masz lewarek ale czasem właśnie wystarczy przesunać lewarek w strone wstecznego i już świeci. W automacie jest na bank przy skrzyni z boku w całej tej kostce. Kiedyś zdjęcia wrzucę.
Offline
Moderator
D.J. napisał:
dla przykładu zamiast poduszki silnika był amortyzator przód w zamienniku wyszedł
-bo być może nie wczytało tego numeru do końca i inne części Ci wyskoczyły. Sprawdzaj zawsze czy Ci sie numer przy wpisywaniu zawsze pokrywa .
D.J. napisał:
W automacie jest na bank przy skrzyni z boku w całej tej kostce. Kiedyś zdjęcia wrzucę.
-no wiem właśnie i już to mówiłem na początku. Chodziło mi o manual. No to dzięki. Musze tam zaglądnąć bo właśnie mi sie świecą tylko wtedy jak docisne lewarek
Offline