......Forum przeniesione na adres www.mercedesfan.eu
Witam. Cosik zaczyna się pitolić z dmuchawą. Jest ustawiona na 2 i chodzi, a nagle przestaje. Daje ją na 3 lub 4 i zaczyna chodzić. Potem znów daje na 1 i po chwili znów przestaje. Krótko mówiąc chodzi tylko na 3 i 4. Cio to może być???
Offline
Moderator
Marcin, sprawdź czujnik od dmuchawy, czy jak to sie tam nazywa. W 190 jest pod maską przy podszybiu z lewej strony, a w W124 znajdziesz go z prawej za bezpiecznikami. Z niego od dołu wychodzą dwa przewody i czasami lubią sie poluzować. Co prawda wtedy cała dmuchawa nie działa, ale mimo wszystko zwróć na to uwage.
Offline
Ja mam wprawę w dmuchawach bo wymieniałem w 190tce już 3 ogólnie kończy Ci się silnik w dmuchawie a dokładnie szczotki;)
Możesz ewentualnie wyciągnąć dmuchawe i psiknąć wd-40 na jakiś czas pomoże. Ale ogólnie znajdz sobie jakąś używkę, tylko żeby była nie piszcząca, nie miała luzów i najlepiej z jak najmłodszego auta;]
Dmuchawy te kończące się raczej się nie regeneruję bo dużo to nie daję, chyba że dasz silnik do przezwojenia i wymiany szczotek itd;)
Jesli chcesz ją wyciągnąć, w 190tce: odkręcasz wycieraczkę, sciągasz wszystkie plastiki podszybia i gimnastykujesz się z wyciągnięciem dmuchawy.
Offline
Z tego co sie orientuje jest to potencjometr obrotów silnika przerabiałem ten temat w różnych autach nowy oryginał kosztuje nie małe pieniądze(ostatni robiłem to w Astrze koszt 160zł używka)jest to jedyna opcja w jakiej nie chodzą niskie biegi,gdyby był padnięty silnik nie chodziłby na żadnym biegu albo objawy były by takie same na każdym,a tutaj ewidentnie małe obroty nie działają bo maja obieg uszkodzony,wygląda jak przekaźnik tak myślę o ile mercedes nie zabudował go w silniku lub w przełączniku
Offline
Typowy objaw kończących się szczotek czy pierścienia ślizgowego. Nie znam nikogo kto naprawił to w taki sposób aby wytrzymało chociaż część czasu co oryginalny wentylator. Raczej musisz pomysleć o wymianie wentylatora. Nowy nie jest tani a uzywkę teraz może znajdziesz, bo w sezonie na klime nie bardzo. Wnioskuję, że to w twoim czyli z klimą. Z klima różni sie od tego bez i ciężej go dostac ale da sie.
Co do czujnika wspomnianego przez ściganego to chyba chodzi mu o rezystory. Wtedy jak zepsute to wentylator raczej nie idzie na danym biegu cały czas.
P.S.
Tak odnośnie stron to ogólnie jest przyjęte, że lewa strona to jest lewa jak się siedzi w aucie czyli od strony kierowcy a prawa to pasażera. Ułatwia to orientacje
Offline