......Forum przeniesione na adres www.mercedesfan.eu
Mercedes-Benz 300 SL
1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Coupe
Inne nazwy Mercedes-Benz 300 SL GULLWING
(skrzydła rybitwy)
Producent Mercedes-Benz
Premiera "International Motor Sports Show" 1954
Okres produkcji 1954-1957
Miejsce produkcji Stuttgart (Niemcy)
Następca Mercedes-Benz SLR
Segment Samochód sportowy
Typy nadwozia roadster, coupe
Silniki Daimler-Benz M 198 rzędowy sześciocylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem
Skrzynia biegów ręczna (4 biegi)
Długość 4520 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1300 mm
Masa własna 1295 kg
1957 Mercedes-Benz 300SL Roadster.
Mercedes-Benz 300SL Transaxle 1953, prototyp.
Mercedes-Benz 300 SL - model samochodu marki Mercedes, który miał swoją premierę w lutym 1954 roku na salonie motoryzacyjnym "International Motor Sports Show" w Nowym Jorku. Wyprodukowany w liczbie 1 400 sztuk.
Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony 2 lata wcześniej sportowy wóz 300 S, z którego przejęto nowoczesny wyposażony we wtrysk paliwa silnik oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. Mercedes-Benz 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico.
Samochód wyposażony jest w skrzydłowe drzwi (podnoszone do góry) oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi niezwykłej konstrukcji otwierające się do góry razem z fragmentami dachu kształtem przypominają potoczną nazwę Gullwing, czyli skrzydło mewy. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i klasycznie otwierane drzwi były zbyt małe. Mimo zastosowania tej specjalnej konstrukcji wsiadanie do Mercedesa wymagało dużej zręczności. Nadwozie było prawie w całości wykonane z blach stalowych, poza aluminiowymi drzwiami, maską i pokrywą bagażnika. Bardzo korzystne ze względów aerodynamicznych niskie poprowadzenie maski wymagało pochylenie silnika pod kątem 45 stopni, co z kolei wymusiło zastosowanie tzw. suchej miski olejowej (dość często zresztą używanej w autach sportowych ze względu na lepsze smarowanie silnika podczas dynamicznej jazdy na zakrętach).
Samochód gościł w swojej kabinie Rogera Moore'a w jednej z części serialu detektywistycznego Święty.
(W oparciu o wiadomości z Wikipedia.org)
Offline
gooooood dammmit
Ostatnio edytowany przez fragles (2008-09-18 14:55:59)
Offline
Material video :
http://pl.youtube.com/watch?v=iEwRrOXmaWU
Offline