......Forum przeniesione na adres www.mercedesfan.eu
kochani podpowiedzcie mi co moze być mojej małej:
-wyjazd do Krakowa
-tradycyjne korki po mieście
-gorąco na zewnątrz
- temperatura rośnie do 110 st
-płyn chłodzący ląduje na asfalcie przez wężyk wiszący ze zbiorniczka wyrównawczego ;(
wiatrak chłodnicy na odpalonym silniku i postoju kręci sie baaaardzo wolno mimo wysokiej temperatury silnika, nabiera dopiero prędkości w momencie dodania gazu na obnizenie temperatury pomaga tylko włączenie ogrzewania na MAX w samochodzie
Offline
Gość
wiola czujnik wiskozy bądź termostat do wymiany. Czujnik znajdziesz przy kole od pompy wody
No i właśnie w tym momencie widać to, o czym pisałem w innym dziale swego czasu - brak informacji na temat modelu samochodu... Nie wiadomo czy masz elektromagnes, czy visco... i stoimy w miejscu dopóki nie podasz brakujących danych, a tak można by było napisać (prawie) wszystko w tym temacie
piotrek_190E napisał:
czujnik wiskozy
Visco nie posiada zewnętrznego czujnika ... Czyli de facto jako, że nie podlega naprawie to można powiedzieć, że tak jakby nie było go wcale - tak gwoli ścisłości
Offline
violka49 napisał:
mam elektromagnes w takim razie pierwsze co to wymiana czujnika temp
Zanim wydasz kasę na czujnik, możesz sprawdzić czy to nie wentylator padł, mostkując przewody we wtyczce przy czujniku... ale to tylko uwaga dla potomnych
Offline
Moderator
Ewentualny czujnik może Cie kosztować od ok. 24-50paru złotych w zależności gdzie i jaki kupisz...
Ostatnio edytowany przez scigany8801 (2008-08-09 21:05:18)
Offline
violka49 napisał:
czy to jest ten czujnik który znajduje sie na górze silnika i ma 2 bolce na wtyczkę??
Hmm... mniemam, że tak, a ta góra też się jakoś zwie
Offline
Moderator
Tak, to ten. A wentylator zawsze chodzi Ci tak powoli?!
Ostatnio edytowany przez scigany8801 (2008-08-08 22:13:52)
Offline
wolno chodzi tylko "bez gazu" czyli luz, postój w korku itp. przyspiesza w momencie dodania gazu
Radhezz napisał:
cHmm... mniemam, że tak, a ta góra też się jakoś zwie
to że nie nazywam rzeczy po imieniu nie znaczy , ze jestem totalnym młotkiem......masz wiedzę i chwała Ci za to , ja dopiero uczę sie Mercedesa w końcu nie każdy rodzi sie alfą i omegą i choć człowiek uczy sie całe życie to i tak głupi umiera
czasem faceci są bardziej tępi niż ja
bawią mnie reakcje facetów wchodzących na stacje i pytajacych czy jest jakiś pan z obsługi żeby im np H4 (jesli wogóle wiedzą czy mają H4 czy H7) wymienił lub dolał płyn do chłodnicy bo oni nie wiedzą jak to zrobić....ja wychodzę i robię i wtedy mają opad kopary a ja ubaw po pachy
Offline
scigany8801 napisał:
Ewentualny czujnik może Cie kosztować od ok. 24-30paru złotych w zależności gdzie i jaki kupisz...
Oryginalny 3-pinowy do M102 w ASO ok. 170PLN... Więc nie przesadzamy, że do Diesla będzie o wiele tańszy... Ale co ja tam wiem, w końcu nie jeżdżę Dieslem
violka49 napisał:
wolno chodzi tylko "bez gazu" czyli luz, postój w korku itp. przyspiesza w momencie dodania gazu
Ale w obu przypadkach powinno dać radę zatrzymać go ręką (ew. czymś innym ), albo to nie_jest wentylator na elektromagnesie!
violka49 napisał:
dopiero uczę sie Mercedesa w końcu nie każdy rodzi sie alfą i omegą i choć człowiek uczy sie całe życie to i tak głupi umiera
Nie jestem alfą i omegą Ja też się dopiero uczę, ale jestem ambitny i ciągle się dokształcam A czujnik jest w głowicy
violka49 napisał:
ja wychodzę i robię i wtedy mają opad kopary a ja ubaw po pachy
I dobrze... Taka sytuacja mocno działa na ambicję faceta, gdyż poniekąd plami jego honor... Niech się uczą... A dla Pani respekt za to że w ogóle pod maskę zagląda
Offline
Moderator
Inna, <typowa> kobieta nawet by sie nie zorientowała że jakiś tam silnik sie przegrzewa
A powracając do ceny czujnika to wiadomo że nie mówiłem o oryginale. . .
Offline
na 100% jest to elektromagnes zmostkowałam kostkę od czujnika i lipa- wentylator się nie załącza- czyżby w ogóle prąd nie dochodził do czujnika? albo już coś jest nie teges na samym wentylatorze (może szczotka jeśli jest tam coś takiego) w każdym razie wygląda mi na to, że sama z tym do ładu nie dojdę , jutro się kopnę do mojego elektromechanika, który z resztą też ma 190kę
Offline
violka49 napisał:
na 100% jest to elektromagnes
No tak, gdzieś między wierszami mi umknęło, że jest czujnik, którego przy Visco nie ma
violka49 napisał:
zmostkowałam kostkę od czujnika i lipa- wentylator się nie załącza- czyżby w ogóle prąd nie dochodził do czujnika?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale mostek trzeba było zrobić od strony wentylatora, a nie czujnika
Ten czujnik nie potrzebuje zasilania - to czujnik rezystancyjny, a przerwa w obwodzie jest mało prawdopodobna.
Offline